Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Μετά από επτά αναβολές η στιγμή που θα κρίνει το μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων έφτασε. Τι θα γίνει αν κριθεί άγονος ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ



Μπροστά στην πιο κρίσιμη φάση της ιστορία τους βρίσκονται βρίσκονται οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι καθώς σήμερα είναι η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ (Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικου). Πρόκειται για ένα κομβικό σημείο που είτε για πρώτη φορά στην ιστορία τους θα έχουμε ιδιωτικοποίηση σιδηροδρόμου στην Ελλάδα είτε για μία νέα εποχή περιπετειών στην περίπτωση που ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ καταλήξει άγονος.

Ουσιαστικά σήμερα θα δούμε στην πράξη εάν το ενδιαφέρον που είχαν δείξει το τελευταίο διάστημα η ρωσική RZD και η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane (Trenitalia) μετατραπεί σε δεσμευτικές προσφορές. Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters στον διαγωνισμό θα έχουμε τουλάχιστον μία προσφορά καθώς οι Ιταλοί φέρονται να έχουν καταθέσει φάκελο. Τι θα γίνει όμως εάν ο διαγωνισμός που πραγματοποιήθηκε τελικά μετά από επτά αναβολές κηρυχθεί άγονος;
Υπουργείο Οικονομικών και ΓΑΙΑΟΣΕ ξεσκονίζουν από τα συρτάρια της πρακτικές που ακολουθούσαν οι παλαιότερες κυβερνήσεις στην περίπτωση της Ολυμπιακής. Και αυτό γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να εκκαθαριστεί μίας και φαίνεται αδύνατον να βρει 750 εκατ. για να τα επιστρέψει στον κρατικό προϋπολογισμό. Τα χρήματα αυτά αφορούν παράνομες - σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή -  κρατικές επιδοτήσεις που φέρεται να έλαβε την περίοδο 2007 - 2009.


Αυτό που πρέπει να θεωρούμε σίγουρο είναι ότι την επόμενη ημέρα θα συνεχίσουν να τρέχουν στις ράγες τραίνα έστω και αν είναι μόνο εμπορικές αμαξοστοιχίες, και αυτό γιατί υπάρχουν ήδη δύο εταιρείες που έχουν πάρει τις σχετικές άδειες από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Η πρώτη είναι εταιρεία που στηρίζεται από την Cosco και η δεύτερη κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων με την ελληνική Goldair.

ΠΗΓΗ : news247.gr