Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

                        

Κανένας δεν θα καταδικαστεί για άρνηση πληρωμής στα διόδια.

Τέλος στα δημοσιεύματα απο πρώην αντιπεριφερειάρχη βάζει ο κ. Σπίρτζης σχετικά με την τοποθέτηση μετωπικών πλευρικών διοδίων στον Άγιο Στέφανο και την Βαρυμπόμπη, καθώς και ότι δεν πρόκειται να καταδικαστεί κανένας από όσους διώκονται για άρνηση πληρωμής στα διόδια.

Επίσης, ο κ. Σπίρτζης πρότεινε σε όσους ανησυχούν, "να προσέξουν την ψήφο τους ώστε να μην αλλάξει η κυβέρνηση και αυτή η πολιτική", καθώς σε μια τέτοια περίπτωση, θα επαναληφθούν οι πολιτικές πρακτικές με τις οποίες δεσμεύουν σαν θηλιά τη σημερινή κυβέρνηση, οι παλαιότερες κυβερνήσεις της ΝΔ και της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ανέφερε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με θέμα "τα διόδια στο οδικό δίκτυο".

Η συζήτηση εξελίχθηκε σε κλίμα έντασης, καθώς οι παριστάμενες συλλογικότητες από κατοίκους των περιοχών και οι εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, αντιδρούν έντονα στο ενδεχόμενο τοποθέτησης δύο νέων σταθμών διοδίων στα σημεία αυτά. Εγκάλεσαν μάλιστα τους εκπροσώπους της περιφερειακής αρχής για σύμπλευση με την κυβέρνηση και εγκατάλειψη των πρότερων αντίθετων επί του θέματος θέσεών της.

Ωστόσο, η Περιφέρεια Αττικής παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην αντίθεσή της ως προς την εγκατάσταση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Μεταμόρφωσης και Αγίου Στεφάνου, καθώς και στην απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων, ενώ ζητά να τεθεί σε εφαρμογή η αναλογική χιλιομετρική χρέωση, όχι μόνο για το εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και για την Αττική οδό - θέσεις τις οποίες είχε εκφράσει για το θέμα αυτό και σε παλαιότερη συνεδρίαση του ΠΕΣΥ, τον Δεκέμβριο του 2014.

Τις θέσεις αυτές διατύπωσε από το βήμα του Περιφερειακού Συμβούλιου, ο αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος, ο οποίος ταυτόχρονα έθεσε ως επιτακτική ανάγκη τη διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης, από το "τριεθνές" (Μαρούσι-Πεύκη-Ηράκλειο) έως την εθνικό οδό Αθηνών-Λαμίας, έργο που "πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα" όπως σημείωσε. Επιπλέον, ζήτησε να παραμείνει ελεύθερο από διόδια το περιαστικό τμήμα της εθνικής οδού από τη Μεταμόρφωση έως τις Αφίδνες, να απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής διοδίων ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, κάτοικοι και εργαζόμενοι όμορων σε σταθμούς διοδίων, περιοχών, καθώς και την οριστική παύση των διώξεων πολιτών που συμμετείχαν σε κινήματα κατά των διοδίων. Τέλος, ο κ. Γ. Καραμέρος υπογράμμισε ότι "η κυβέρνηση θα κριθεί για το πώς και αν θα έχει αναχαιτίσει την επιβολή νέων διοδίων και όχι για το αν αυτά θα επιβληθούν το 2019 ή το 2020".Ο υπουργός παρακολούθησε τη συνεδρίαση και άκουσε με προσοχή τους εισηγητές και τους εκπροσώπους της αντιπολίτευσης και των κατοίκων που πήραν το λόγο. Στην πλειοψηφία τους αναγνώρισαν την αποφασιστική και αποτελεσματική πρακτική που ακολούθησε για την αποπεράτωση των αυτοκινητροδρόμων. Όπως τόνισε ο ίδιος, θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις για την επίλυση και του ζητήματος των διοδίων εντός του νομού κατ΄άρχήν. Αναφέρθηκε στη δυσκολία που είχαν οι διαπραγματεύσεις με τους εργολάβους και τους κατασκευαστές, επισημαίνοντας ότι "θα μπορούσαμε να είχαμε καταγγείλει τις συμβάσεις ως εύκολη λύση, πλην όμως θα έπρεπε να επιστρέψουμε την κοινοτική χρηματοδότηση και αποζημιώσεις ύψους 8.5 δισ.".

Συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, ότι "αυτός ο κίνδυνος έπρεπε κατά προτεραιότητα να αποσοβηθεί, ώστε να ολοκληρωθούν οι 5 αυτοκινητόδρομοι, οπότε και θα ακολουθήσει και η διευθέτηση επιμέρους ζητημάτων.

Η συζήτηση εντάθηκε, ενώ ακτιβίστρια λειτούργησε προκλητικά κατηγορώντας την περιφερειακή αρχή και ειδικότερα την εισηγήτρια κα Στεργίου, για συμφωνία θέσεων με την κυβέρνηση και "απατηλή επαναστατικότητα". Δεν δίστασε δε, να πετάξει προς το μέρος της γυναικείες κάλτσες με την ειρωνική προτροπή "προσοχή στα καλσόν". Σημειώνεται ότι η τοποθέτηση της κ Στεργίου αφορούσε τους αγώνες των κατοίκων του Ωρωπού - "ενός δήμου με 8 σταθμούς διοδίων" - στους οποίους συμμετείχε και η ίδια από το 2009.

ΠΗΓΗ: www.sofokleousin.gr