Μαθήματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας ξεκινούν στα Δημοτικά σχολεία
Με δεδομένο ότι τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για νέους από 15 έως 29 ετών, τη 2η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών και την 3η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 30-44, ( στοιχεία από το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας « Πάνος Μυλωνάς»), η έγκαιρη ενημέρωση και εκπαίδευση σε θέματα Οδικής Ασφάλειας από μικρή ηλικία, θεωρείται επιβεβλημένη.
Δείτε επίσης....
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου, η διδασκαλία της θεματικής ενότητας θα πραγματοποιηθεί με ένταξή της στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της χώρας. Ειδικότερα:
Α. Διδακτικές ώρες της θεματικής ενότητας ανά Τάξη
Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας θα πραγματοποιηθεί με ένταξή της στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της Χώρας ως ακολούθως:
Α΄ Δημοτικού Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος
1ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους.
Β΄ Δημοτικού Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος
1 ώρα την εβδομάδα κατά την διάρκεια όλου του σχολικού έτους
Γ’ Δημοτικού Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος
1 ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους
Δ’ Δημοτικού Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος
1 ώρα την εβδομάδα για ένα τρίμηνο του σχολικού έτους κατά την κρίση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού που διδάσκει το μάθημα της Ευέλικτης ζώνης.
Ε’ και Στ΄ Δημοτικού
Διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια.
Η ένταξη θα πραγματοποιείται με απόφαση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού έως 10 ώρες ανά έτος.
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι παιδαγωγικά κατάλληλο και προσαρμοσμένο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και των μαθητριών. Ως προς το περιεχόμενο αναφέρεται σε μια σειρά ζητημάτων που συνδέονται με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια με στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων, μέσα από τη διαμόρφωση δεξιοτήτων για ασφαλείς μετακινήσεις πεζή, με ποδήλατο και με οχήματα. Επιπλέον, το υλικό αναφέρεται σε ζητήματα βιώσιμης κινητικότητας και οικολογικής μετακίνησης.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, το εκπαιδευτικό υλικό είναι δομημένο κατά τρόπο που επιτρέπει είτε την ανάπτυξη επιλεκτικά θεματικών ενοτήτων, είτε την εφαρμογή του συνόλου του υλικού. Για την υλοποίηση του υλικού για μαθητές και μαθήτριες, προτείνονται αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί οδηγοί. Σε κάθε περίπτωση, η αξιοποίηση του υλικού μπορεί να γίνει κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, με βάση τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και των μαθητριών τους.
ΠΗΓΗ: www.mothersblog.gr