Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

1471852 energeia 930 2

Εντυπωσιακοί είναι οι ρυθμοί με τους οποίους νοικοκυριά και επιχειρήσεις μετακινούνται από προμηθευτή σε προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος, κυνηγώντας τις χαμηλότερες τιμές και προσφορές.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε σε ενεργειακό συνέδριο το μέλος του Δ.Σ. της ΡΑΕ Νεκταρία Καρακατσάνη, το 2019 οι μετακινήσεις πελατών από εταιρεία σε εταιρεία λιανικής σχεδόν διπλασιάστηκαν. Ο αριθμός των καταναλωτών ανήλθε στις 627.000, ενώ το 2018 ήταν 338.000.

Οι ταχύτητες με τις οποίες οι πελάτες μεταπηδούν από πάροχο σε πάροχο ρεύματος είναι εντυπωσιακοί. Σύμφωνα με στοιχεία της ΡΑΕ που παρουσιάστηκαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, το πρώτο εξάμηνο του 2019 οι μετακινήσεις ήταν 226.779. Κάτι που σημαίνει ότι κατά το δεύτερο μισό της περασμένης χρονιάς, ο αριθμός αυτός τριπλασιάστηκε. Το γεγονός, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, μπορεί να συνδέεται χρονικά και με τις αυξήσεις των τιμολογίων ρεύματος της ΔΕH, αν υποτεθεί ότι ένα μεγάλο μέρος των μετακινήσεων προέρχεται από τη δημοσία εταιρεία. Αν και κύκλοι της τελευταίας υποστηρίζουν ότι ο ρυθμός της φυγής πελατών ανακόπηκε προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους και υπάρχουν μάλιστα κι επιστροφές καταναλωτών από ιδιωτικές εταιρείες στη ΔΕΗ -0,05%.

Η αγορά κινήθηκε ιδιαίτερα δυναμικά τη χρονιά που πέρασε. Σύμφωνα με τη Νεκταρία Καρακατσάνη, οι καταναλωτές είχαν να επιλέξουν μεταξύ 40 προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ οι ενεργοί προμηθευτές ήταν 20.

Η μάχη στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας έχει ανάψει για τα καλά και πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι περί τις 800.000 καταναλωτές ηλεκτροδοτούνται από ανεξάρτητες εταιρείες. Μέγεθος, βέβαια, πολύ μικρό συγκριτικά με το συνολικό μέγεθος των ηλεκτροδοτούμενων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων, τα οποία είναι 7,4 εκατομμύρια.

Ο ανταγωνισμός αναμένεται να οξυνθεί φέτος, καθώς η ΔEH ετοιμάζει τα νέα προϊόντα της γύρω στην Άνοιξη. Πρόκειται για υπηρεσίες που δεν θα συνδυάζουν μόνο την ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο. Η διοίκηση έχει προϊδεάσει και για την προσφορά κι άλλων υπηρεσιών, που θα συμπληρώνουν την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών σε ρεύμα. Όπως την ενεργειακή απόδοση ή και τις συνεργασίες με εταιρείες ηλεκτρικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, λένε οι πληροφορίες.

Το ΚΟΤ και οι αποκοπές

Από τα στοιχεία που έκανε γνωστά η κα Καρακατσάνη για το 2019, αξιοσημείωτα είναι κι εκείνα των πελατών που απολαμβάνουν τα Κοινωνικά Οικιακά Τιμολόγια. Ήταν 513.000 και πρόκειται για μέγεθος χαμηλότερο σε σχέση με άλλες χρονιές, οπότε και ξεπερνούσε τις 650.000 με 700.000.

Η μείωση έχει να κάνει με την καθιέρωση αυστηρότερων κριτηρίων που θέσπισε η προηγούμενη κυβέρνηση, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες σε φθηνό ρεύμα των πραγματικά ευάλωτων καταναλωτών.

Μεγάλο είναι το μέγεθος των καταναλωτών που έχουν μεταπέσει στην καθολική υπηρεσία. Σύμφωνα με όσα είπε το μέλος του Δ.Σ. της ΡΑΕ, αυτοί είναι 135.000. Πρόκειται για τους πελάτες τους οποίους εξαιτίας της ασυνέπειάς τους στην αποπληρωμή οφειλών, οι προμηθευτές τούς εντάσσουν στην καθολική υπηρεσία, όπου χρεώνονται ακριβότερα το ρεύμα.

Σε ό,τι αφορά τις αποκοπές, αυτές σύμφωνα με την κα Καρακατσάνη ανήλθαν πέρυσι σε 170.000 εξαιτίας των απλήρωτων λογαριασμών. Πρόκειται για τις εντολές που εκτελέστηκαν από τον ΔΕΔΔΗΕ. Δεν σημαίνει βέβαια ότι όλοι αυτοί οι καταναλωτές παραμένουν εκτός ηλεκτροδότησης καθώς η συντριπτική πλειοψηφία σπεύδει να πληρώσει, όταν κόβεται το ρεύμα.

ΠΗΓΗ: www.euro2day.gr

Περισσότερα...