Μέλος του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης

Κάτι... μυθιστορηματικό υπάρχει στο βασίλειο του υπουργείου Οικονομικών.

Δεν πρόλαβε να κοπάσει ο θόρυβος από την πρόταση Βαρουφάκη για την καλωδίωση τουριστών, φοιτητών και καθαριστριών που θα κατέγραφαν τα εστιατόρια και τα μπάρ που δεν εκδίδουν αποδείξεις, και η οδός Νίκης επανήλθε με νέες προτάσεις για κεκαλλυμένους ελεγκτές που θα χτυπήσουν τη φοροδιαφυγή. Και μάλιστα όχι μόνο στα κανονικά καταστήματα, αλλά και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται μέσω του διαδικτύου.

Στο πρώτο email που είχε στείλει στις αρχές Μαρτίου ο Γιάνης Βαρουφάκης στον επικεφαλής του eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ και τους θεσμούς περιλαμβανόταν ένα μέτρο αύξησης των φορολογικών εσόδων και την απόδοση του ΦΠΑ που σήκωσε πολύ θόρυβο. Θα δημιουργούνταν ένα ειδικό σώμα περιστασιακών ελεγκτών οι οποίοι θα λειτουργούσαν ως εικονικοί καταναλωτές και θα κατέγραφαν με κρυφή κάμερα τους καταστηματάρχες που δεν εκδίδουν αποδείξεις. Το μέτρο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας (έφθασε μάλιστα να αποτελέσει αντικείμενο τρολαρίσματος από ξένους δημοσιογράφους) και τελικά απεσύρθη σιωπηρώς.

Αντικαταστάθηκε με την πρόταση που είχε επεξεργαστεί η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών για τη φορολοταρία, όπου οι φορολογούμενοι θα είχαν κίνητρο να συγκεντρώνουν αποδείξεις οι οποίες θα συμμετείχαν σε μια κλήρωση για τυχερά δώρα και χρηματικά ποσά.

Ωστόσο, στη νέα λίστα Βαρουφάκη με τις “μεταρρυθμίσεις” που προτείνει η κυβέρνηση στους θεσμούς, το μυθιστορηματικό στοιχείο ως μέσο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής έχει επιστρέψει. Πιο συγκεκριμένα:

-δημιουργίας μιας ηλεκτρονικής εφαρμογής η οποία θα καταγράφει κάθε εισερχόμενο πελάτη στους χώρους παροχής υπηρεσιών των ελευθέρων επαγγελματιών, όπως είναι οι γιατροί, οι δικηγόροι, τα συνεργεία αυτοκινήτων και τα δεδομένα των επισκέψεων θα αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο με ηλεκτρονικό τρόπο στο υπουργείο Οικονομικών. Από τα στοιχεία αυτά θα επιλέγονται στόχοι για φορολογικό έλεγχο. Το μέτρο προβλέπεται να επεκταθεί με κάποιον τρόπο που δεν διευκρινίζεται και στους ελεύθερους επαγγελματίες που δεν έχουν έναν συγκεκριμένο χώρο παροχής υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα είναι οι υδραυλικοί και οι ηλεκτρολόγοι.

-ως μέτρο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής στον κλάδο της ψηφιακής οικονομίας προτείνεται η δημιουργία ψεύτικων (“fake”) προφίλ στο διαδίκτυο τα οποία θα συναλλάσονται με ψηφιακές επιχειρήσεις οι οποίες εμφανίζουν δείγματα μη τήρησης της φορολογικής νομοθεσίας. Για παράδειγμα, το υπουργείο Οικονομικών θα δημιουργεί έναν εικονικό καταναλωτή ο οποίος θα παραγγέλνει ένα προϊόν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Στην περίπτωση που μαζί με το προϊόν δεν λαμβάνει και σχετική απόδειξη τότε θα επιβάλλεται φορολογικό πρόστιμο στο ηλεκτρονικό κατάστημα.


Πηγή:www.capital.gr

Περισσότερα...